ADGSOM1 & ADGMIN1  
       
  LAUNCH OF THE 50TH ANNIVERSARY CELEBRATION OF RUKUN NEGARA  
       
  KL SUMMIT 2019  
       
  HAWANA 2018  
       
  AES 2016  
       

 
 
 

April 25, 2024 -Khamis

 
  "SUKAN DAN TEKNOLOGI" MEMPERKASAKAN PEMBANGUNAN INDUSTRI SUKAN YANG BERKUALITI TINGGI DI GUANGXI

Wednesday 23/12/2020

AsiaNet 87374

Table

Pengunjung mengalami satu permainan berbasikal​


FANGCHENGGANG, China, 23 Dis., 2020 /Xinhua-AsiaNet/--

Persidangan Pembangunan Berkualiti Tinggi Karnival Pelancongan Sukan China-ASEAN telah diadakan pada 19 Disember, 2020 di Fangchenggang, Guangxi, dengan tema “menggalakkan pertumbuhan berkualiti bagi industri sukan dan memupuk satu corak pembangunan baharu”. Berikutan aktiviti seperti “Jelajah Musim Sejuk di Guangxi” dan “Sukan Ekologi Hijau di Guangxi”, lebih daripada 40 acara sukan utama di atas ketinggian bandar akan diadakan di wilayah itu. Acara-acara ini terutamanya ditujukan kepada masyarakat umum, termasuk maraton, bola keranjang, pingpong, dan bola sepak, untuk memenuhi keperluan kecergasan orang ramai yang pelbagai. Adalah dianggarkan bahawa Karnival itu akan mengumpulkan lebih 250,000 orang peserta (orang-waktu), menurut Biro Sukan Wilayah Berautonomi Guangxi Zhuang.
 
Pada persidangan itu, Biro Sukan Wilayah Berautonomi Guangxi Zhuang telah menandatangani perjanjian kerjasama strategik dengan Kerajaan Perbandaran Fangchenggang, Beijing Liandong Investment (Group) Co., Ltd., dan Kumpulan KAILAS untuk bekerjasama rapat bagi membina sebuah taman industri sukan yang sihat, mengintegrasikan sukan dan pendidikan , dan meningkatkan operasi acara sukan, dan pada masa yang sama berusaha untuk membangunkan sebuah “tanah tinggi baharu” bagi pengembangan industri sukan.

“Memacukan model penggunaan sukan yang baharu dengan teknologi digital dan menggalakkan pendigitalan dan kepintaran bagi industri sukan adalah satu bahagian penting bagi pembangunan industri yang berkualiti tinggi,” kata Li Changzhu, naib presiden bagi Pengguna BG Huawei, pada persidangan itu.

“Teknologi mengubah kehidupan kita” adalah satu slogan yang terkenal. Sains dan teknologi adalah juga penting kepada sukan. “Oleh kerana orang ramai lebih menyedari mengenai betapa pentingnya kesihatan, terdapat permintaan yang semakin meningkat untuk pengurusan sukan dan kesihatan saintifik,” kata Li, dan ini telah menyediakan syarat-syarat yang kondusif untuk transformasi digital bagi industri sukan.

Pada majlis perasmian itu, peralatan kesihatan pintar seperti robot badminton, basikal AR, dan pendayung dalaman AR mengumpulkan sambutan hebat di dalam dewan pameran. Di antaranya, basikal AR mencirikan pengurusan dalam talian tepat masa bagi data menunggang pengguna, dan pengguna boleh bekerjasama untuk latihan atau pertandingan dalam talian melalui permainan berbasikal terbina dalam, yang merupakan satu senaman latihan yang menghiburkan.

Bao Mingxiao, seorang profesor di Beijing Sport University, berpendapat bahawa “teknologi dan sukan” dapat mengukur latihan, dan ketepatan dan data latihan yang pelbagai yang dihasilkan dalam tepat masa oleh peranti pintar boleh dianalisis untuk membangunkan satu cara saintifik dalam melakukan latihan. 

“Selepas wabak itu, semakin ramai orang telah menyedari bahawa senaman bukan sahaja satu ‘ubat yang baik’, tetapi juga sebuah ‘vaksin’ asas yang semula jadi dengan keberkesanan yang selamat dan berkekalan,” kata Bao.
 
Sumber: Biro Sukan Wilayah Berautonomi Guangxi Zhuang

Pautan Lampiran Imej:
 
   Pautan: http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=380979
 
   Kapsyen: Pengunjung mengalami satu permainan berbasikal
 
   Pautan: http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=380991
 
   Kapsyen: Pengunjung bermain badminton dengan robot


--BERNAMA

 
 
 

Copyright @ 2024 MREM . All rights reserved.