ADGSOM1 & ADGMIN1  
       
  LAUNCH OF THE 50TH ANNIVERSARY CELEBRATION OF RUKUN NEGARA  
       
  KL SUMMIT 2019  
       
  HAWANA 2018  
       
  AES 2016  
       

 
 
 

April 30, 2024 -Selasa

 
  XSOLLA DAN CURINE VENTURES AKAN MELANCARKAN SECARA RASMI XSOLLA CURINE ACADEMY DI KUALA LUMPUR, MENINGKATKAN EKOSISTEM PERMAINAN DI RANTAU ASEAN

Wednesday 17/04/2024




Table
Xsolla Curine Academy (Grafik: Business Wire)


Inisiatif Penting untuk Memupuk dan Memperkasakan Bakat Industri Permainan Video Tempatan

KUALA LUMPUR, Malaysia, 17 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Xsolla, sebuah syarikat perdagangan permainan video global yang terkenal kerana set alat dan perkhidmatan menyeluruh yang disesuaikan untuk industri permainan video, bekerjasama dengan Curine Ventures sebuah pembina usaha sama yang membantu dan membangunkan permulaan yang menguntungkan di Asia Tenggara dan Amerika, teruja untuk mengumumkan pelancaran rasmi Xsolla Curine Academy (XCA) di Kuala Lumpur. Inisiatif ini, yang dipermudahkan oleh Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC), menandakan komitmen yang ketara dalam memupuk dan memperkasakan bakat tempatan dalam industri permainan video. Pembukaan besar-besaran dijadualkan pada 18 April 2024, di KL Eco City.

Xsolla Curine Academy merupakan pemangkin untuk transformasi, dikhususkan untuk melengkapkan pembangun permainan dengan kecekapan yang penting bagi kerjaya yang berkembang maju melalui program yang diselaraskan dengan industri secara meluas. Dari 1 hingga 12 bulan, Academy menawarkan pelbagai kursus yang merangkumi bidang utama, termasuk amalan komunikasi dalam industri permainan reka bentuk dan pembangunan permainan indie, seni grafik komputer, strategi permainan dan pengeraman IP. Sama ada peserta berhasrat untuk melancarkan permainan atau studio mereka sendiri membina pasukan yang berkesan atau melangkah masuk dengan yakin ke dalam kerjaya dalam permainan, mereka akan menerima sokongan untuk mencapai matlamat mereka.

Dengan pendekatan berpusatkan pelajar pada terasnya, XCA menyediakan tiga jejak pembelajaran yang berasingan untuk menampung pemohon dengan tahap pengalaman dan persediaan yang berbeza-beza. Jejak ini dihasilkan dengan teliti untuk memenuhi keperluan pelbagai pelajar setiap satu dengan matlamat dan aspirasi kerjaya mereka sendiri. Dengan menggabungkan reka bentuk program berkaitan industri, akses kepada enjin proprietari XCA Megamod, penyelesaian generasi seterusnya yang berevolusi untuk penciptaan permainan dan kepakaran global, XCA memastikan pelajar mempunyai sumber dan panduan yang diperlukan untuk berkembang maju dalam arena permainan global.

Selanjutnya program disesuaikan secara khusus untuk mereka yang berminat dengan pembangunan permainan sebagai usaha sama perniagaan. Melalui pendekatan pembelajaran amali yang praktikal, peserta akan memperoleh pengetahuan dan kemahiran yang penting untuk mengambil permainan daripada konsep awalnya untuk pasca pelancaran yang berjaya. Ini termasuk menguasai penceritaan, seni CG penciptaan watak, analitis, teknik pengurusan projek yang disesuaikan untuk industri permainan, memanfaatkan alat yang canggih seperti kecerdasan buatan, strategi pemasaran yang unik untuk khalayak permainan, strategi pengewangan dan taktik penyampaian yang berkesan — semua komponen penting untuk berkembang maju dalam landskap perniagaan pembangunan permainan yang bersaing.

Dalam kerjasama inovatif Xsolla Funding Club and Accelerator akan berintegrasi dengan Xsolla Curine Academy, mencipta rangkaian lebih 250 pelabur dan penerbit yang menggerunkan. Sinergi ini direka bentuk untuk berkongsi pengalaman dan sokongan yang amat berharga dalam melancarkan permainan indie, seperti Lost in Play, Fix Fox, Toy Tactics, Flame Keeper dan banyak lagi, mengukuhkan dedikasi pasukan untuk memupuk bakat permainan dan kematangan ekosistem untuk inovasi.

Dengan penekanan yang kuat terhadap amalan terbaik industri dan kerjasama dengan pakar global, institusi pendidikan dan syarikat permainan XCA komited untuk menghubungkan jurang peluang bakat dan memangkinkan pertumbuhan yang ketara dalam ekosistem pembangunan permainan Malaysia. Terletak secara strategik di tengah-tengah rantau ASEAN, akademi ini memanfaatkan pengalaman industri Xsolla dan kepintaran keusahawanan Curine Ventures untuk mencipta persekitaran yang memupuk untuk generasi profesional dan pemimpin permainan yang seterusnya.

Terokai program XCA dan sertai generasi pemimpin pembangunan permainan yang seterusnya di: https://www.xcdev.com/

David Stelzer, Presiden Xsolla, berkongsi visinya untuk inisiatif: "Pelancaran Xsolla Curine Academy di Kuala Lumpur ialah detik penting dalam pencarian kami untuk mendemokrasikan pembangunan permainan dan mendorong bakat penduduk Malaysia dan ASEAN ke peringkat global. Dengan memberikan akses kepada kepakaran, sumber dan rangkaian global untuk pembangun tempatan, kami bukan sahaja menghubungkan jurang antara bakat dan industri, malah memupuk komuniti yang inovasinya sedang berkembang. Komitmen kami melalui XCA adalah untuk memperkasakan pembangun permainan untuk merealisasikan potensi penuh mereka dan menyumbang kepada ekosistem permainan global yang berkembang maju."

Pelancaran rasmi menunjukkan babak baharu dalam perjalanan Malaysia untuk menjadi hab pusat bagi kecemerlangan pembangunan permainan di rantau ASEAN, mewakili visi bersama Xsolla dan Curine Ventures dalam memperkayakan ekosistem permainan melalui program latihan, pemerkasaan dan kerjasama yang menyeluruh.

Mengenai Xsolla

Xsolla ialah sebuah syarikat perdagangan permainan video global dengan set alat dan perkhidmatan yang mantap dan berkuasa yang direka khusus untuk industri ini. Sejak penubuhannya pada tahun 2005, Xsolla telah membantu beribu-ribu pembangun dan penerbit permainan dari semua saiz membiayai, memasarkan, melancarkan dan menjana wang daripada permainan mereka secara global dan merentasi pelbagai platform. Sebagai pemimpin inovatif dalam perdagangan permainan, misi Xsolla adalah untuk menyelesaikan kerumitan yang wujud dalam pengedaran, pemasaran dan pengewangan global untuk membantu rakan kongsi kami mencapai lebih banyak geografi, menjana lebih banyak hasil dan mencipta hubungan dengan para pemain di seluruh dunia. Beribu pejabat dan diperbadankan di Los Angeles, California, dengan pejabat di London, Berlin, Beijing, Guangzhou, Seoul, Tokyo, Kuala Lumpur, Raleigh, dan bandar-bandar di seluruh dunia, Xsolla menyokong tajuk permainan utama seperti Valve, Twitch, Roblox, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo dan banyak lagi.

Untuk mendapatkan maklumat tambahan dan mengetahui selanjutnya, sila lawati: xsolla.com

Mengenai Curine Ventures:

Sebuah pembina usaha sama yang membantu dan membangunkan permulaan yang menguntungkan, memanfaatkan pengetahuan dan rangkaiannya yang meluas di Asia Tenggara dan Amerika untuk menggendalakan pasaran tempatan. Curine Ventures menghubungkan usahawan dan kapitalis usaha sama, pejabat keluarga dan dana usaha sama, mendorong pertumbuhan yang meluas dan menawarkan pilihan pembiayaan alternatif.

Untuk mendapatkan maklumat tambahan dan mengetahui selanjutnya, sila lawati: https://curine.com/

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53930626/en
 
Hubungan

Derrick Stembridge
Pengarah Perhubungan Awam Global, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com
 
Sumber: Xsolla

--BERNAMA

 
 
 

Copyright @ 2024 MREM . All rights reserved.