|
|
Disember 17, 2024 -Selasa |
|
|
|
|
|
|
KRAFTON MENCAPAI REKOD JUALAN TERTINGGI BERJUMLAH 665.9 BILION KRW PADA Q1 2024
Wednesday 15/05/2024
Pertumbuhan merentasi semua bidang perniagaan dipacu oleh pertumbuhan stabil PUBG: IP BATTLEGROUNDS
Permainan Dark and Darker Mobile berjaya menjalani ujian beta pertama, memulakan pengoptimuman berskala penuh untuk pelancaran global pada separuh kedua tahun 2024
SEOUL, Korea Selatan, 15 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- KRAFTON Inc. (Ketua Pegawai Eksekutif CH Kim, KRX: 259960) mengumumkan pendapatan awal Q1 2024 pada 8 Mei.
KRAFTON merekodkan jualan Q1 2024 berjumlah 665.9B Won Korea Selatan, Untung Operasi (OP) berjumlah 310.5B KRW dan Untung Bersih (NP) berjumlah 348.6B KRW mengikut Standard Pelaporan Kewangan Antarabangsa Korea (K-IFRS). Jualan disatukan meningkat 24.6% QoQ (prestasi suku tahunan semasa dibandingkan dengan prestasi suku tahunan yang sama pada tahun sebelumnya), menetapkan rekod jualan suku tahunan tertinggi. Untung Operasi melonjak sebanyak 89.0% QoQ.
Jualan mengikut bahagian perniagaan adalah seperti berikut: PC/Konsol 255.2B KRW, Mudah Alih 402.3B KRW dan Lain-lain 8.4B KRW. Melalui pelbagai perkhidmatan secara langsung menggunakan PUBG: IP BATTLEGROUNDS, terdapat pertumbuhan tinggi dalam semua bahagian, termasuk jualan dan trafik. Untuk meneruskan trend ini, KRAFTON menumpukan perhatian kepada mendapatkan trafik yang stabil dan meningkatkan model penjanaan pendapatan, serta secara aktif memajukan pelaburan dan pembangunan untuk francais IP.
PC/Konsol PUBG: BATTLEGROUNDS menyaksikan pengguna aktif bulanan (MAU) dan jualan mencapai angka tertinggi sejak peralihan F2P (Percuma-untuk-bermain) pada tahun 2022, hasil daripada kepopularan kemas kini peta Rondo yang dilancarkan pada suku keempat tahun lepas dan kulit senjata progresif dilancarkan dalam suku pertama tahun ini. Perniagaan mudah alih juga menunjukkan peningkatan trafik yang stabil disebabkan oleh mod tema ulang tahun ke-6 dan kandungan HomeGround.
BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA (BGMI) meningkatkan minat pengguna bersama kandungan yang disesuaikan dengan Perayaan India tempatan dan pemasaran bersama dengan filem Bollywood, membuka gedung web UniPin untuk platform pembayaran pihak ketiga bagi menambah baik keuntungan. Di samping perkhidmatan BGMI yang stabil pada tahun ini, KRAFTON merancang menumpukan perhatian kepada pengalaman penerbitan yang pelbagai dan pelaburan berteraskan permainan untuk menjadi penerbit terkemuka di pasaran India.
KRAFTON juga meluaskan pelaburan dalam pembangun untuk mendapatkan enjin pertumbuhan masa depan. Sejajar dengan strategi 'Tingkatkan Kreatif' yang diumumkan pada tahun 2023, KRAFTON memperoleh IP global yang memberangsangkan melalui pelaburan ekuiti dalam pembangun dan penerbitan pihak kedua. Tahun lepas menyaksikan sejumlah 10 pelaburan dan kadar tahun ini telah pun meningkat dengan sembilan pelaburan dilaksanakan pada separuh pertama tahun 2024.
Selain itu, syarikat itu mengendalikan ujian beta untuk permainan utama bagi tahun 2024 iaitu 'Dark and Darker Mobile'. Ujian beta pertama telah dijalankan secara eksklusif di Korea selama lima hari pada bulan April, yang menarik minat lebih 50,000 peserta. KRAFTON merancang untuk menambah baik kualiti permainan melalui maklum balas pengguna yang diperoleh semasa tempoh ujian beta, sambil memberi tumpuan kepada pelancaran global melalui pengembangan pemasaran mengikut fasa pada separuh kedua tahun ini.
Jadual: Pendapatan Q1 2024 (awal) KRAFTON atas dasar disatukan (Unit: 100 Juta KRW)
Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
Individu untuk Dihubungi
KRAFTON Inc. Wonseok Kang onething@krafton.com Sumber: KRAFTON, Inc.
--BERNAMA
|
|
|
|
|
|