ADGSOM1 & ADGMIN1  
       
  LAUNCH OF THE 50TH ANNIVERSARY CELEBRATION OF RUKUN NEGARA  
       
  KL SUMMIT 2019  
       
  HAWANA 2018  
       
  AES 2016  
       

 
 
 

Oktober 28, 2024 -Isnin

 
  XSOLLA MELUASKAN PENYELESAIAN PEMBAYARAN DENGAN KETARA DI KEMBOJA DAN INDONESIA, BERTUJUAN UNTUK MEMAKSIMUMKAN JANGKAUAN PEMBANGUN PERMAINAN DI SELURUH PASARAN TEMPATAN ASIA TENGGARA

Friday 25/10/2024



Table
(Grafik: Xsolla) 
 
Xsolla Memperkenalkan 8 Kaedah Pembayaran Tempatan Baharu di Kemboja dan 12 Pilihan Pembayaran Baharu di Indonesia, Meningkatkan Sokongan untuk Pembangun Permainan yang ingin Mengembangkan Jangkauan di pasaran Asia Tenggara yang semakin Berkembang

LOS ANGELES, 25 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Xsolla, sebuah syarikat perdagangan permainan video global, dengan sukacitanya mengumumkan pengembangan penyelesaian pembayarannya di Kemboja dan Indonesia, menawarkan akses kepada kaedah pembayaran setempat yang disesuaikan khusus untuk setiap rantau. Inisiatif ini adalah sebahagian daripada strategi Xsolla yang lebih luas untuk meningkatkan kehadirannya di seluruh Asia Tenggara (SEA) dan untuk menyokong pembangun permainan dalam mengewangkan dan mengedarkan permainan mereka secara berkesan dalam pasaran yang berkembang pesat ini.

Di Kemboja, Xsolla memperkenalkan lapan kaedah pembayaran baharu, termasuk pilihan perbankan Internet dan dompet digital, yang disesuaikan dengan keutamaan pengguna Kemboja. Pengembangan strategik ini meliputi sehingga 90% pasaran pembayaran, memastikan hampir setiap pemain di Kemboja dapat membayar menggunakan kaedah pilihan mereka. Sebagai contoh, Bakong KHQR, sistem pembayaran berasaskan kod QR, menguasai 45% bahagian pasaran, manakala Acleda Bank menyumbang 15%. Disokong oleh transformasi digital yang berterusan di negara itu, dengan transaksi pembayaran digital meningkat sebanyak 28.7%, penyelesaian ini, termasuk Wing Money, Pi Pay dan lain-lain, akan membolehkan pembangun permainan mencapai hampir 2 juta pemain di Kemboja, memudahkan pengalaman pembayaran yang lancar dan meningkatkan jualan.

Di Indonesia, Xsolla memperkenalkan beberapa kaedah pembayaran baharu untuk membantu pembangun permainan menembusi pasaran permainan yang luas di negara ini, dengan lebih daripada 185 juta pemain daripada populasi 275 juta orang. Kira-kira 80% pengguna di Indonesia tidak mempunyai akaun bank atau kurang menggunakan perkhidmatan bank. Dengan penembusan telefon pintar mencapai sehingga 80%, Kaedah Pembayaran Alternatif (APM) ialah pilihan yang paling digemari di Indonesia. Dengan mengintegrasikan APM ini, Xsolla dapat meliputi sehingga 90% pasaran. Ini termasuk E-dompet, yang menyumbang 39% bahagian pasaran, Pemindahan Bank pada 27%, Kad pada 17%, dan Wang Tunai pada 11%. Platform popular seperti ShopeePay, Jenius dan Akulaku adalah antara pilihan pembayaran baharu yang memudahkan transaksi untuk pemain di Indonesia, sekali gus meningkatkan capaian pasaran bagi pembangun permainan dalam salah satu pasaran digital yang berkembang pesat di dunia.

“Komitmen Xsolla untuk memperkasakan pembangun permainan dalam mengakses pasaran baharu adalah teras kepada misi kami. Dengan memperkenalkan kaedah pembayaran setempat di Kemboja dan Indonesia, kami menyediakan rakan kongsi kami dengan alat yang mereka perlukan untuk berjaya dalam persekitaran permainan yang dinamik dan pesat berkembang ini. Pengembangan ini adalah sebahagian daripada usaha berterusan kami untuk menyokong pembangun secara global dan membantu mereka mengatasi cabaran pembayaran,” kata Chris Hewish, Ketua Pegawai Strategi Xsolla.

Pasaran permainan di Kemboja dijangka mencapai $75.21 juta menjelang 2027, dengan permainan mudah alih menyumbang 66% daripada hasil pada tahun 2023. Di Indonesia, transformasi digital membuka peluang yang besar untuk pembangun permainan, terutamanya melalui penyelesaian pembayaran setempat yang mengurangkan geseran dan meningkatkan kadar kejayaan transaksi.

Untuk maklumat lanjut tentang penyelesaian pembayaran Xsolla dan cara penyelesaian ini dapat meningkatkan strategi pengewangan anda di Kemboja, Indonesia dan seterusnya, layari xsolla.pro/psrw

Perihal Xsolla

Xsolla ialah sebuah syarikat perdagangan permainan video global yang menyediakan set alat dan perkhidmatan yang kukuh dan berkuasa khusus untuk industri tersebut. Sejak penubuhannya pada tahun 2005, Xsolla telah membantu beribu-ribu pembangun dan penerbit permainan dari pelbagai saiz untuk mendapatkan pembiayaan, pemasaran, melancarkan dan menjanakan pendapatan permainan mereka di peringkat global serta merentasi pelbagai platform. Sebagai peneraju inovatif dalam perdagangan permainan, misi Xsolla adalah untuk menyelesaikan kerumitan yang wujud dalam pengedaran global, pemasaran, dan penjanaan pendapatan, untuk membantu rakan kongsi mencapai lebih banyak geografi, menjana lebih banyak pendapatan dan membina hubungan dengan pemain di seluruh dunia. Berpusat dan diperbadankan di Los Angeles, California, dengan pejabat di London, Berlin, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokyo, Montreal dan bandar-bandar di seluruh dunia, Xsolla menyokong rakan kongsi permainan utama seperti Valve, Twitch, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo dan banyak lagi.

Untuk maklumat tambahan dan mengetahui lebih lanjut, sila layari xsolla.com

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/54141666/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Butiran Hubungan
Derrick Stembridge
Pengarah Global untuk Perhubungan Awam, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com
 
Sumber: Xsolla

--BERNAMA 

 
 
 

Copyright @ 2024 MREM . All rights reserved.