Topik Utama Merangkumi Pertumbuhan Kedai Web, Pengaruh Pemain Wanita dan Kesan Akta Pasaran DigitalLOS ANGELES, 14 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Xsolla, sebuah syarikat perdagangan permainan video global, dengan bangga mengumumkan penerbitan Edisi Musim Luruh 2024 “Laporan Xsolla: Keadaan Industri Permainan.” Laporan yang terperinci ini menyediakan pandangan penting, trend dan peluang yang membentuk landskap permainan, memberi kuasa kepada para profesional industri untuk menyesuaikan diri dan berjaya dalam pasaran yang berkembang pesat hari ini.
Edisi Musim Luruh 2024 menumpukan pada permainan mudah alih, yang dijangka menjana pendapatan sebanyak $98.7 bilion di seluruh dunia tahun ini, dengan Asia menerajui pasaran pada $65 bilion. Laporan ini turut menyoroti kepentingan kedai web yang semakin meningkat, dengan 77% pemain membuat pembelian melalui kedai dalam talian langsung-ke-pengguna ini, menekankan populariti yang semakin meningkat bagi saluran ini.
Laporan ini turut mengetengahkan peranan wanita dalam dunia permainan serta peningkatan kesaksamaan dalam industri tersebut, dengan 87% bermain permainan mudah alih setiap minggu dan 64% membuat pembelian dalam aplikasi. Seiring dengan pertumbuhan demografi ini, syarikat-syarikat bertindak balas dengan membangunkan pengalaman permainan yang lebih inklusif dan menarik.
“Edisi Musim Luruh 2024 ‘Laporan Xsolla’ menyediakan pandangan jelas tentang trend dalam permainan mudah alih, penyelesaian pembayaran terkini, impak pemain wanita, serta perubahan peraturan yang membentuk masa depan industri,” kata Berkley Egenes, Ketua Pegawai Pemasaran dan Ketua Pegawai Pertumbuhan di Xsolla. “Melalui laporan ini, kami ingin membantu rakan kongsi kami memahami peluang baharu dan berjaya dalam persekitaran industri yang terus berubah.”
Untuk maklumat lanjut dan akses penuh kepada Edisi Musim Luruh 2024 “Laporan Xsolla: Keadaan Industri Permainan”, layari
xsolla.pro/txr-autumn24Perihal XsollaXsolla ialah sebuah syarikat perdagangan permainan video global yang menyediakan set alat dan perkhidmatan yang kukuh dan berkuasa khusus untuk industri tersebut. Sejak penubuhannya pada tahun 2005, Xsolla telah membantu beribu-ribu pembangun dan penerbit permainan dari pelbagai saiz untuk mendapatkan pembiayaan, pemasaran, melancarkan dan menjanakan pendapatan permainan mereka di peringkat global serta merentasi pelbagai platform. Sebagai peneraju inovatif dalam perdagangan permainan, misi Xsolla adalah untuk menyelesaikan kerumitan yang wujud dalam pengedaran global, pemasaran, dan penjanaan pendapatan, untuk membantu rakan kongsi mencapai lebih banyak geografi, menjana lebih banyak pendapatan dan membina hubungan dengan pemain di seluruh dunia. Berpusat dan diperbadankan di Los Angeles, California, dengan pejabat di London, Berlin, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokyo, Montreal dan bandar-bandar di seluruh dunia, Xsolla menyokong rakan kongsi permainan utama seperti Valve, Twitch, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo dan banyak lagi.
Untuk maklumat tambahan dan mengetahui lebih lanjut, sila layari
xsolla.comGaleri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/54151076/enTeks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
Butiran HubunganHubungan MediaDerrick Stembridge
Pengarah Global untuk Perhubungan Awam, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com Sumber: Xsolla
--BERNAMA